Logotyp Statens medieråd
Logotyp Statens medieråd


Sommarlovskampanj mot näthat – för föräldrar

Senast uppdaterad: 2016-07-08

Sociala medier tar inte sommarlov. Många barn och unga upplever att vuxna inte pratar med dem om deras liv på internet. Under fyra sommarveckor kampanjar Statens medieråd på Facebook för att inspirera föräldrar att börja dialogen.

Bild

I marknadsförda inlägg via myndighetens Facebook-sida sprids material från No Hate Speech Movement:

  • En kort film där unga berättar om vad de varit med om på internet
  • Fem konkreta råd om hur man kommer igång med en dialog om internet med sitt barn.
  • Föräldrapodden, med erfarenheter och goda råd kring barn, unga och internet.
  • Korta poddar om vad som gäller juridiskt på internet.

Inlägg i kampanjen publiceras löpande under perioden 10 juli–7 augusti. Målgrupp är föräldrar till barn mellan 6 och 18 år.

> Till Statens medieråds Facebooksidalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster